မႏွစ္က က်င္းပခဲ့တဲ့ အကယ္ဒမီဆုေပးပြဲတြင္ ဆုလက္ခံအၿပီး ၀မ္းသာေပ်ာ္ရႊင္ေနတဲ့ မယ္လိုဒီကို ေတြ႕ရစဥ္။ လြင္ကိုတိတ္/ျမန္မာတိုင္း(မ္) |
လႈပ္လႈပ္ရြရြ ျဖစ္လာၾကပါၿပီ။
ကာယကံရွင္ေတြျဖစ္တဲ့ အႏုပညာရွင္ေတြလည္း သူ႔ထက္ငါ အလွဆံုး ပြဲတက္ဖို႔ ျပင္ဆင္ေနၾကရင္း
က တစ္ေပးခံရ သူကေတာ့ ရင္ခုန္ႏႈန္းေတြ ပိုလို႔ျမန္ဆန္ေနေလာက္ၾကပါၿပီ။
၂၀၁၂ ခုႏွစ္တြင္းမွာ ႐ံုတင္ခဲ့တာ စုစုေပါင္း ၁၇ ကားျဖစ္ၿပီး ထံုးစံအတိုင္း ဟာသကားေတြက
တစ္၀က္မက ပါ၀င္တာပါ။
ဒါေပမဲ့ ထူးျခားမႈတစ္ခုကေတာ့ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ ႐ံုတင္ႏိုင္ဖို႔ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကန္႔ၾကာ
ေနခဲ့ရတဲ့ 'ကယန္းအလွ' နဲ႔ 'ေမာ္ကင္းဥဒါန္း' ဇာတ္ကားႏွစ္ကားဟာ ဒီႏွစ္ စာရင္းထဲမွာ ပါ၀င္ႏိုင္
တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ပိုၿပီးေတာ့ ထူးျခားတာကေတာ့ အဲဒီကားေတြဟာ ႏိုင္ငံတြင္းက တိုင္းရင္းသားေတြရဲ႕ ဓေလ့စ႐ိုက္
ေပၚ အေျခခံ႐ိုက္ကူးထားတာ ျဖစ္ၿပီး ေနာက္ဆံုးဆန္ခါတင္ဇာတ္ကား ခုနစ္ကားစာရင္းထဲမွာလည္း
ပါ၀င္ေန ျပန္တာပဲျဖစ္ပါတယ္။
ဒါ႐ိုက္တာ ေအာင္ကိုလတ္ဟာ သူကိုယ္တိုင္ထုတ္လုပ္ထားတဲ့ သူ႔ရဲ႕ 'ကယန္းအလွ'ဇာတ္ကား
ထဲမွာ နာမည္ေက်ာ္သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ကိုမွ ထည့္သြင္းအသံုးမျပဳဘဲ ကယန္း
တိုင္းရင္းသားေတြနဲ႔သာ အဓိက႐ုိက္ကူးတင္ဆက္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေၾကးပတ္သူမ်ားကို ရွမ္းဘာသာစကားအရ ပေဒါင္ လို႔ေခၚတဲ့ ကယန္းတိုင္းရင္းသားေတြဟာ
အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံဆီ ေရာက္ရွိကုန္တာေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္းမွာ လူမ်ဳိးတံုး
လုနီးပါး ျဖစ္ေနတဲ့အေၾကာင္းကို ႐ိုက္ကူးတင္ျပထားတာမို႔ ဇာတ္လမ္းဟာ အႏွစ္သာရရွိသလို
စက္မႈပိုင္းဆိုင္ရာ ဇာတ္ကားအရည္အေသြးဟာလည္း တျခား ျမန္မာဇာတ္ကားေတြထက္ အဆ
ေပါင္းမ်ားစြာ သာလြန္ေနပါတယ္။
'ေမာ္ကင္းဥဒါန္း' ကိုေတာ့ လပ္ကီး ဆဲဗင္းကေန ထုတ္လုပ္တာျဖစ္ၿပီး ဒါ႐ိုက္တာ ေ၀မႈိင္းညိဳက
ကိုယ္တိုင္ပဲ ဇာတ္ၫႊန္းေရးၿပီး ႐ိုက္ကူးခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဆလံုတိုင္းရင္းသားေတြရဲ႕ ဘ၀နဲ႔ လူေနမႈစ႐ိုက္ေတြကို ပံုေဖာ္ထားတာၾကာင့္ ႐ိုက္ကြင္းကိုလည္း
တနသၤာရီတိုင္း၊ ၿမိတ္ကြ်န္းစုရွိ ကြ်န္းေတြမွာ အေျချပဳၿပီးဖန္တီးခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။
အဓိကသ႐ုပ္ေဆာင္ေတြအျဖစ္ ၫြန္႔၀င္း၊ ေက်ာ္ဟိန္း၊ လူမင္း၊ ႏိုင္းႏိုင္း၊ သူထူးစံ၊ ဗ်ဳိက္နဲ႔ နႏၵာလိႈင္
တို႔ ပါ၀င္ထားၾကၿပီး ေဒသခံေတြနဲ႔ တစ္သားတည္း ျဖစ္ေနတဲ့ သ႐ုပ္ေဆာင္ဟန္နဲ႔ ၀တ္စား
ဆင္ယင္မႈေတြေၾကာင့္ သာမန္ ခ်စ္ကြဲညားဇာတ္ကားေတြထက္ ထူးျခားတဲ့ ဇာတ္ကားတစ္ကားပဲ
ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီဇာတ္ကားဟာ ႐ံုတင္ျပသႏိုင္ဖို႔ ရွစ္ႏွစ္ေက်ာ္၊ ကိုးႏွစ္နီးပါးေလာက္ ၾကန္႔ၾကာခဲ့ရကာ ေနာက္ဆံုး
အစိုးရသစ္လက္ထက္မွာ ႐ံုတင္ႏိုင္ခဲ့ၿပီး အကယ္ဒမီဆန္ခါတင္ ဇာတ္ကား စာရင္းထဲမွာ ပါ၀င္ေန
ေပမယ့္လည္း ႐ိုက္ကူးခဲ့သူ ဒါ႐ုိက္တာ ေ၀မႈိင္းညိဳ၊ တြဲဖက္ဒါ႐ိုက္တာအျဖစ္နဲ႔ တည္းျဖတ္ပိုင္းကို
တာ၀န္ယူခဲ့သူ တာတီး၊ ေနာက္ သ႐ုပ္ေဆာင္ ဗ်ဳိက္ တို႔မွာ ဘ၀တစ္ပါးကို ကူးေျပာင္းသြားခဲ့ၿပီ
ျဖစ္ပါတယ္။
ေက်ာ္ဟိန္းကလည္း လူ၀တ္ေၾကာင္ကို စြန္႔သြားခဲ့ၿပီျဖစ္သလို နႏၵာလိႈင္ ကလည္း အႏုပညာ
အလုပ္ေတြ မလုပ္ေတာ့တာၾကာခဲ့ပါၿပီ။
ဒီဇာတ္ကားထဲက တစ္စံုတစ္ေယာက္သာ ထူးခြ်န္ဆု ဆြတ္ခူးခဲ့မယ္ဆုိရင္ေတာ့ အဖြဲ႕သားေတြ
အားလံုး ၀မ္းနည္း၀မ္းသာျဖစ္ၾကရမွာ ေသခ်ာပါတယ္။
ဆန္ခါတင္စာရင္း၀င္တဲ့ ေနာက္ထပ္ ဇာတ္ကားႏွစ္ကားကေတာ့ မိဘေမတၱာကို ေဖာ္က်ဴး႐ိုက္ကူး
ထားတဲ့ ဇာတ္ကားေတြျဖစ္တဲ့ 'တိမ္မင္းသမီးရဲ႕ ဒ႑ာရီ'နဲ႔ 'ေမြခံထိုက္သူျဖစ္ပါေစ' ဇာတ္ကားေတြ
ျဖစ္ၿပီး အဲဒီကားေတြမွာ အဓိကဇာတ္ေဆာင္အျဖစ္ ပါ၀င္ထားတဲ့ မင္းသမီး န၀ရတ္ကလည္း
အေကာင္းဆံုး အမ်ဳိးသမီးဇာတ္ေဆာင္ ဆုရွင္ျဖစ္ႏိုင္သူအျဖစ္ တစ္ေျပးေနပါတယ္။
အဲဒီႏွစ္ကားစလံုးရဲ႕ ထုတ္လုပ္သူကလည္း န၀ရတ္ပဲျဖစ္ၿပီး ဒါ႐ိုက္တာေတြကေတာ့ ေနပိုင္နဲ႔
ေရႊျပည္ကတံုး ပဲျဖစ္ပါတယ္။
'ေမြခံထိုက္သူျဖစ္ပါေစ'မွာ န၀ရတ္ ဟာ သူေဌးသမီးဘ၀နဲ႔ သားေပ်ာက္ကိုလိုက္ရွာတဲ့
သူေတာင္းစားဘ၀ကို ပံုစံ ႏွစ္မ်ဳိးနဲ႔ သ႐ုပ္ေဆာင္ထားတာ ျဖစ္ၿပီး တိမ္မင္းသမီးရဲ႕ဒ႑ာရီ'
ဇာတ္ကားထဲမွာေတာ့ ႐ုပ္ဆင္တူၿပီး စ႐ိုက္မတူတဲ့ အႁမႊာညီအစ္မအျဖစ္ ႏွစ္ကိုယ္ခြဲ သ႐ုပ္ေဆာင္
ထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေနာက္တစ္ကားကေတာ့ ႐ုိက္ကူးစဥ္ကာလမွာ ထုတ္လုပ္သူနဲ႔ ဒါ႐ုိက္တာတို႔အၾကား ပဋိပကၡေတြ
ျဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ၾကားက သ႐ုပ္ေဆာင္သစ္ ေဖြးေဖြးကို ေရြးခ်ယ္ၿပီး ဖခင္အေပၚ နာၾကည္းမုန္းတီးေနတဲ့
ဇာတ္ေကာင္စ႐ုိက္မ်ဳိး ေပၚလြင္ေအာင္ လမ္းေၾကာင္းေပးႏိုင္ခဲ့တဲ့ ဒါ႐ုိက္တာ ၀ိုင္းရဲ႕ 'လက္ပံ'
ဇာတ္ကားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီဇာတ္ကား႐ံုတင္ခ်ိန္မွာ "ေဖြးေဖြး သ႐ုပ္ေဆာင္တတ္တယ္"လို႔ လူေျပာမ်ားခဲ့တာေၾကာင့္ ခုခ်ိန္မွာ
ေဖြးေဖြးလည္း ရင္ခုန္ေန ေလာက္ပါၿပီ။
ဆန္ခါတင္စာရင္းထဲမွာ တစ္ကားတည္းသာပါတဲ့ ဟာသဇာတ္ကားကေတာ့ 'ဥ' ျဖစ္ၿပီး
အဲဒီဇာတ္ကားမွာ ေမႊစိန္အ႐ူးမအျဖစ္ သ႐ုပ္ေဆာင္ထားတဲ့ ေခ်ာရတနာကလည္း ဇာတ္ပို႔ဆု
အတြက္ လူေျပာမ်ားေနျပန္ပါတယ္။
ဒီကားက ေတးေရး၊ ေတးဆို အ႐ိုးရဲ႕ သီခ်င္းကို ဇာတ္လမ္းဖန္တီးၿပီး ဒါ႐ိုက္တာ ကိုေဇာ္(အ႐ုဏ္ဦး)
က ႐ိုက္ကူးထားတာျဖစ္ပါတယ္။
ဟာသကားဆိုေပမယ့္ ေလာဘတစ္ခုေၾကာင့္ အရာမ်ားစြာပ်က္စီးရပံုကို သင္ခန္းစာေပးထားတဲ့
ဇာတ္လမ္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ခ်မ္းသာ (ေရႊမန္းသဘင္)ရဲ႕ ဇာတ္လမ္းကို ဒါ႐ိုက္တာေက်ာ္ဇ ႐ိုက္ကူးထားတဲ့ 'အမုန္းမီးေတာက္'
ဇာတ္ကားကေတာ့ အမုန္း၊ အာဃာတ၊ မာန္မာန တို႔ အားၿပိဳင္မႈကေန ရရွိတဲ့မေကာင္းတဲ့ ရလဒ္ကို
မီးေမာင္းထုိးျပထားတဲ့ ဒရာမာဇာတ္လမ္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ခန္႔စည္သူ၊ ဟိန္းေ၀ယံ၊ စိုးျမတ္သူဇာ၊ ေမသန္းႏု၊ စိုးျပည့္သဇင္ စတဲ့နာမည္ ေက်ာ္သ႐ုပ္ေဆာင္
ေတြ ပါ၀င္ထားၾကသလို အဲဒီကားနဲ႔ ခန္႔စည္သူ ဆုရႏိုင္တယ္လို႔ ေျပာၾကေပမယ့္ သိပ္က်ယ္က်ယ္
ေလာင္ေလာင္ႀကီးလည္း မဟုတ္ျပန္ပါဘူး။
ေျပာရရင္ ဒီႏွစ္ဟာ တျခား ႏွစ္ေတြနဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္ရင္ ေတာ္ေတာ္ေလး အသံတိတ္တဲ့ ႏွစ္လို႔ပဲ သံုးသပ္
ရလိမ့္မယ္ထင္ပါတယ္။
တစ္စတစ္စနဲ႔ ပြဲရက္နီးလာေပမယ့္ တစ္ေပးခံရသူေတြ နာမည္ဟာလည္း သိပ္ၿပီးေတာ့ ထြက္မလာ
ခဲ့တာကေတာ့ လူေတြ ျမန္မာဇာတ္ကားေတြ အၾကည့္နည္းလာတာေၾကာင့္မ်ားလားလို႔လည္း
ေတြးမိပါတယ္။
မႏွစ္က ၂၀၁၁ ခုႏွစ္အတြက္ ထူးခြ်န္ ဆုေရြးခ်ယ္ရာမွာ အဆင့္သံုးဆင့္သတ္မွတ္ၿပီး ေရြးခ်ယ္ခဲ့
ေပမယ့္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္အတြက္ကိုေတာ့ အဆင့္ႏွစ္ဆင့္မွာပဲ အၿပီးသတ္ေရြးခ်ယ္ခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။
ဒုတိယဆင့္ အကဲျဖတ္အဖြဲ႕ထဲပါ၀င္တဲ့ စာေရးဆရာ၊ ဇာတ္ၫႊန္းေရးဆရာ ခ်စ္ဦးညိဳကေတာ့ ျမန္မာ့
႐ုပ္ရွင္ဟာ အက်ပိုင္းေရာက္ေနတဲ့အတြက္ ဇာတ္ကားေတြကို ဆုအတြက္ သုံးသပ္ရာမွာ သိပ္ၿပီး
အားမရလွပါဘူးလို႔ ဆိုပါတယ္။
"ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားေတြရဲ႕ အရည္အေသြးေတြက ေျပာရရင္ေတာ့ သိပ္ၿပီးအားရစရာမရွိပါဘူး။
ဇာတ္ၫႊန္းပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဇာတ္ကားပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဇာတ္ေကာင္ကိုပဲျဖစ္ျဖစ္ သုံးသပ္ေရြးခ်ယ္ရာမွာ
သတ္မွတ္ထားတဲ့ စံႏႈန္းေတြကို မမီရင္ေတာ့ အဲဒီဆုအမ်ဳိးအစားအတြက္ မေပး႐ုံပါပဲ။
ဆုအေရအတြက္ ျပည့္ေအာင္ေတာ့ စဥ္းစားေနမွာ မဟုတ္ပါဘူး"လို႔ ဆရာခ်စ္ဦးညိဳက မခ်င့္မရဲ
ဆိုပါတယ္။
ဒီႏွစ္မွာ ရွားရွားပါးပါးအသံထြက္ေနတာကေတာ့ 'လက္ပံ' ဇာတ္ကားနဲ႔ ေဖြးေဖြး၊ ေနာက္
'တိမ္မင္းသမီးရဲ႕ ဒ႑ာရီ' နဲ႔ 'ေမြခံထိုက္သူျဖစ္ပါေစ' ဇာတ္ကားႏွစ္ကားလုံးမွာ အၿပိဳင္ၾကဲထားတဲ့
န၀ရတ္တို႔ျဖစ္ၾကၿပီး သူတို႔ ႏွစ္ဦးထဲက တစ္ဦးပဲ အေကာင္းဆံုး ဇာတ္ေဆာင္ဆုရွင္အျဖစ္
ေရႊစင္႐ုပ္ ပိုက္ႏိုင္မလား၊ ေမွ်ာ္လင့္မထားတဲ့ တျခားသူတစ္ဦးပဲ ျဖစ္သြားမလား၊ မဟုတ္ရင္လည္း
ဘယ္သူ႔ကိုမွ မေပးလိုက္တဲ့ ပယ္ဆုျဖစ္သြားမလား ဆိုတာကေတာ့ ပြဲေန႔က်မွ သိရွိရမွာပဲျဖစ္ပါ
တယ္။
"ဒီႏွစ္မွာ ကြ်န္ေတာ္က ဇာတ္ၫႊန္းနဲ႔ ဇာတ္ကားရဲ႕ အႏုပညာအရည္အေသြးပိုင္းကို ၾကည့္ရပါတယ္။
သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြရဲ႕ အႏုပညာ အားထုတ္မႈကို အားမရပါဘူး။ ဇာတ္ေကာင္ေတြရဲ႕ အမူအရာေတြက
အပိုေတြ ျဖစ္ေနတယ္။ သဘာ၀မက်ဘူး။ နင္းကန္ျပဴးျပဲၿပီး လုပ္ျပေနတာေတြ ေတြ႕ရတယ္"
လို႔လည္း ဆရာခ်စ္ဦးညိဳက ေျပာပါတယ္။
ေနာက္ဆုံးဆင့္ အကဲျဖတ္အဖြဲ႕ရဲ႕ ဥကၠ႒ျဖစ္တဲ့ ဒါ႐ုိက္တာ ေမာင္ႏွင္းမိုး ကေတာ့ ကိုယ္တိုင္လည္း
ဥကၠ႒တာ၀န္ယူၿပီး ၾကည့္ေပးရေပမယ့္ ဘယ္ကားကေန ရသြားႏိုင္သလဲဆိုတာကိုေတာ့ ခုခ်ိန္ထိ
ခန္႔မွန္းလို႔ မရေသးပါဘူးလို႔ ႏို၀င္ဘာလ ၂၆ ရက္ေန႔က ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ အင္တာဗ်ဴးမွာ ေျပာျပပါတယ္။
"အကယ္ဒမီေရြးခ်ယ္ရာမွာ အဖြဲ႕ ၀င္ေတြက အမ်ားႀကီးဆိုေတာ့ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္
အႀကိဳက္ခ်င္း မတူၾကပါဘူး။ ေနာက္ဆုံးဆင့္မွာ အႀကိဳက္မတူတဲ့ အဖြဲ႕၀င္ေတြထံက တက္လာတဲ့
အမွတ္ေတြ စုေပါင္းၿပီး အမွတ္အမ်ားဆုံးရတဲ့သူကို ေပးရတာျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ့္စိတ္ႀကိဳက္နဲ႔
က်န္တဲ့ အဖြဲ႕ေတြက ဘယ္လိုေပးထားမွန္းမသိ တဲ့အခါ ေျပာဖို႔ခက္ပါတယ္။ အခုခ်ိန္မွာ ဘယ္သူ
ရမယ္၊ ဘယ္ႏွဆုလဲဆိုတာ ခန္႔မွန္းရခက္ပါတယ္"လို႔လည္း ေျပာပါတယ္။
ဆန္ခါတင္ ခုနစ္ကားထဲမွာမွ ဇာတ္ကား မေကာင္းလို႔ ဒါ႐ုိက္တာကို ေပးစရာမရွိရင္ေတာင္မွ အဲဒီ
ထဲက ဇာတ္ပို႔၊ ဇာတ္ရံက အကယ္ဒမီဆုအတြက္ ထိုက္တန္ေအာင္ ေကာင္းလြန္းေနတာမ်ဳိး
ေတြ႕ရတာေၾကာင့္ ဇာတ္ကားအားလံုးကို အေခါက္ေခါက္အခါခါ ၾကည့္ရတယ္လို႔လည္း
ေမာင္ႏွင္းမိုးက ေျပာပါတယ္။
"ဒီႏွစ္မွာ အားရစရာေကာင္းတဲ့ ဇာတ္ကား ပါပါတယ္။ တစ္ကားတည္းကပဲ အားလုံး ရခ်င္ရသြား
ႏိုင္သလို ဆုတစ္ဆုတည္းပဲလည္း ရခ်င္ရ သြားႏိုင္တယ္။ အဲဒီခုႏွကားကို အနည္းဆုံး မၾကည့္ဘူး
ဆိုရင္ေတာင္ တစ္ကားကို ေလးႀကိမ္၊ ငါးႀကိမ္ေလာက္ ၾကည့္တယ္"လို႔လည္း သူကေျပာပါတယ္။
ဒုတိယအဆင့္ရဲ႕ အကဲျဖတ္ဒိုင္ တစ္ဦးျဖစ္တဲ့ ေဒၚခင္ေလးသိမ့္ကေတာ့ ဆန္ခါတင္စာရင္းထဲက
တခ်ဳိ႕ဇာတ္ ကားေတြဟာ ႏိုင္ငံတကာက ဆုေတြ ရထားၿပီးေပမယ့္ အဲဒီအတြက္ေၾကာင့္ ဆုေပးဖို႔
ထူးျခားၿပီး အခြင့္အေရးေပးမွာ မဟုတ္ပါဘူးလုိ႔ဆိုပါတယ္။
"ႏိုင္ငံျခားမွာ ဆုရတိုင္း၊ သြားျပတိုင္းလည္း ပိုၿပီးအခြင့္အေရးရိွမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ႏိုင္ငံတကာမွာ
သြားမျပေပမယ့္လည္း တကယ္ေကာင္းတဲ့ ဇာတ္ကားေတြကလည္း ရိွေနေသးေတာ့ အကုန္လံုးကို
သူတို႔ရဲ႕ အႏုပညာႀကိဳးပမ္းအားထုတ္မႈနဲ႔ အရည္အေသြးတို႔အေပၚမွာပဲ အကဲျဖတ္ပါတယ္" လို႔
ေျပာပါတယ္။
ဒီႏွစ္ ဆန္ခါတင္ ဇာတ္ကားအမ်ားစုဟာ ျပည္ပႏိုင္ငံေတြမွာ နည္းပညာနဲ႔ ကားကူး၊ ကားဆက္ေတြ
ျပဳလုပ္ထားတဲ့ ဇာတ္ကားေတြ ပါ၀င္ေပမယ့္ အကဲျဖတ္တဲ့အခါမွာ အႏုပညာအရည္အေသြးကိုပဲ
ဦးစားေပးၿပီး ဆံုးျဖတ္မွာ ျဖစ္တယ္လို႔လည္း သူကဆိုပါေသးတယ္။
"အကယ္ဒမီဆုဆိုတာက ထူးခြ်န္တဲ့ အႏုပညာအရည္အေသြးကို အဓိကၾကည့္ၿပီး ေပးတဲ့ဆုေပါ့
ေနာ္။ အခုႏွစ္မွာက ႏိုင္ငံတကာက နည္းပညာပိုင္းေတြနဲ႔ ေပါင္းစပ္ထားတဲ့ကားေတြ ပါတယ္
ဆိုေပမယ့္ အဲဒါက ႐ုပ္သံၾကည္လင္တယ္ ဆိုတာေလာက္ပဲေပါ့။ က်န္တဲ့ အႏုပညာပိုင္းေတြ
က်ေတာ့ အႏုပညာ အရည္အေသြးကိုပဲ ၾကည့္ၿပီး ဆံုးျဖတ္ရတာပါ"လို႔ ေဒၚခင္ေလးသိမ့္ က
ေျပာပါတယ္။
ဇြန္ပန္းပြင့္ႏွင့္ လြင္မာထြန္း - ျမန္မာတိုင္း(မ္)