သီခ်င္းေတြ ဆိုရင္း ပ်ဳိးပင္ပ်ဳိးေနသူ


ဂီတအႏုပညာျဖင့္ ပဋိပကၡ ေဒသမ်ားရွိ ဒုကၡသည္မ်ားအတြက္ ဂစ္တာတီး၊ သီခ်င္းဆိုရင္း အလွဴေငြ မ်ား ရွာေဖြေပးခဲ့သူ၊ ပ်ဳိးပင္ေပါက္ေလးမ်ားကို ကိုယ္တိုင္ပ်ဳိး၍ ကမာၻေျမ စိမ္းလန္းေရးအတြက္ ရည္ရြယ္ၿပီး လူတိုင္းကို ေဝငွေပးေနသူ၊ သူ႔ဘဝရဲ႕ အခ်ိန္မ်ားကို သီခ်င္းေတြဆိုရင္း ပ်ဳိးပင္မ်ား ပ်ဳိးရင္းျဖင့္ ေနထိုင္သြားမည္ဟု ဆိုလာသူမွာ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္အတြက္ ျပည္သူ႔ဂုဏ္ရည္ အထူးဆု ရရွိခဲ့သူ မဇၩိမလိႈင္း ေတးဂီတအဖြဲ႕မွ Bass ဂစ္တာသမား ကိုရဲလြင္ ျဖစ္သည္။

ဂီတသံစဥ္ေတြကို ခ်စ္တယ္

ျမန္မာႏိုင္ငံ ဂီတေလာကတြင္ ေအာင္ျမင္ေသာ တီးဝိုင္းတစ္ဝိုင္း ျဖစ္ခဲ့သည့္ မဇၩိမလိႈင္း တီးဝိုင္း၏ Bass ဂစ္တာသမားတစ္ဦး ျဖစ္သည့္သူ႔ကို ေပါင္းတည္ၿမိဳ႕တြင္ ေမြးဖြားခဲ့သည္။ ဖခင္ျဖစ္သူ ဦးေမာင္ေမာင္မွာ စက္ရွင္တရားသူႀကီး တစ္ဦးျဖစ္ၿပီး မိခင္ျဖစ္သူ ေဒၚႀကိဳင္မွာ သာမန္ အိမ္ရွင္မတစ္ဦး။ ေမြးခ်င္းေမာင္ႏွမ ၁၀ ေယာက္တြင္ သူက ရွစ္ေယာက္ေျမာက္ သား ျဖစ္သည္။

လူတိုင္းတြင္ ငယ္စဥ္ ကေလးဘဝကတည္းက ေမြ႕ေလ်ာ္ရာ ဝါသနာ ကိုယ္စီရွိရာ သူ႔အတြက္ကေတာ့ ဂီတသံစဥ္ေတြကို ခံစားနားဆင္၊ တီးခတ္ေနရေသာ အခ်ိန္တိုင္းသည္ ေပ်ာ္ရႊင္ခဲ့ရေသာ အခ်ိန္မ်ား ျဖစ္သည္။ ဂီတသံစဥ္ေတြကို ခ်စ္သည္ဟု သူကဆိုသည္။

ခရစ္ယာန္ ဘာသာကို ကိုးကြယ္ေသာ မိဘႏွစ္ပါးမွ ေမြးဖြားလာသည့္အတြက္ ငယ္စဥ္ကတည္းက တစ္ပတ္တစ္ခါ ဘုရားရွိခိုးေက်ာင္းတြင္ သီခ်င္းမ်ား သီဆိုျခင္း၊ ခရစၥမတ္ကာလမ်ားတြင္ ဖိတ္ၾကားထားေသာ အိမ္မ်ားသို႔ သီခ်င္းမ်ား လွည့္လည္ သီဆိုခဲ့ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ဂီတကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးေသာ စိတ္မွာ ထိုစဥ္ကတည္းက သူ႔တြင္ သေႏၶတည္ခဲ့သည္။ ပညာေရး ပိုင္းတြင္မူ သာမန္သာ ရွိခဲ့ၿပီး ပညာေရးထက္ ဂီတကို ပိုမိုစိတ္ပါဝင္စား ခဲ့သည္ဟု သူကေျပာျပသည္။
ကိုယ္ပိုင္ဂစ္တာ မရခဲ့ဘူး

သူအလယ္တန္းေက်ာင္းသား အရြယ္မွာ အေမရိကန္ ႐ုပ္ရွင္မင္းသား အဲဗစ္ပရက္စေလ ႐ုပ္ရွင္ ဇာတ္ကားမ်ား ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ေခတ္စားခဲ့သည္။ ယင္း႐ုပ္ရွင္ကားမ်ားထဲမွ ပရက္စေလ၏ ဂစ္တာတီးပံုကို ၾကည့္ၿပီး သူဂစ္တာသမား တစ္ေယာက္ ျဖစ္ခ်င္လာခဲ့သည္ဟု ဆိုသည္။

ထိုစဥ္က ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ဂစ္တာ မေပၚေသးေပ။ ပရက္စေလကို အားက်၍ ဂစ္တာ တီးခ်င္လာေသာသူက လက္ဖက္ေျခာက္ထုပ္မ်ား ထည့္ေသာ တစ္ဖက္ပြင့္ ထင္း႐ွဴးပံုးကို ေဒါက္ေထာက္ၿပီး ႀကိဳးျဖင့္ အတင္းအေလ်ာ့လုပ္ကာ ဂစ္တာလို သေဘာထား တီးခတ္ခဲ့သည္ဟု သူကေျပာျပသည္။

ဂစ္တာမ်ား ေပၚေပါက္လာေသာ အခါတြင္လည္း သားသမီး ၁၀ ေယာက္ကို ပညာအေမြသာ အဓိက ေပးလိုေသာ ဖခင္ျဖစ္သူက အပိုပစၥည္းမ်ားကို သားသမီးတိုင္းအတြက္ ဝယ္မေပးႏိုင္ခဲ့။ အစ္ကိုျဖစ္သူကို ဂစ္တာတစ္လံုး ဝယ္ေပးခဲ့ၿပီး သူ႔အတြက္ေတာ့ ကိုယ္ပိုင္ဂစ္တာတစ္လံုး မရခဲ့ေပ။ အစ္ကိုျဖစ္သူကပဲ သူ႔ကို အဘိုးႀကီးအို ခါးကုန္းကုန္းကဲ့သို႔ လြယ္ကူေသာ Chord ေလးမ်ားျဖင့္ ဂစ္တာတီး သင္ေပးခဲ့ၿပီး သူမရွိသည့္ အခ်ိန္မွသာ ဂစ္တာကို ခိုးတီးခဲ့ရသည္ဟု သူကေျပာျပသည္။

ေနာင္မွသာ အိမ္နီးခ်င္း တစ္ေယာက္က သူ႔ဂစ္တာ အေဟာင္းေလးကို ၁၅ က်ပ္ျဖင့္ ေရာင္းမည္ဟု ေျပာသည့္အတြက္ မိခင္ျဖစ္သူကို ပူဆာၿပီး ဝယ္ခိုင္းခဲ့ရသည္ဟု သူကဆိုသည္။ သူ၏ ေက်ာင္းမုန္႔ဖိုးမွာ တစ္လလွ်င္ ငါးက်ပ္သာ ရခဲ့ၿပီး ထိုစဥ္က ဂစ္တာအသစ္ တစ္လံုး၏ တန္ဖိုးမွာ ၆၀ က်ပ္ေပးရသည္။

“ဂစ္တာေလး ရလာေတာ့ ကိုယ္ရသမွ် သီခ်င္းေလးေတြ၊ ခရစၥမတ္ သီခ်င္းေလးေတြကို ခဏခဏ တီးတာေပါ့။ ၾကာလာေတာ့ ဂစ္တာက ေဆးေတြ ကြာလာတယ္။ ကြၽန္ေတာ္က ေဆးေတြကို ေကာ္ပတ္နဲ႔တိုက္၊ ေဆးအသစ္ ျပန္သုတ္မယ္ဆိုၿပီး သေဘၤာေဆးေတြ သုတ္လိုက္တာ ဂစ္တာက အသံမထြက္ေတာ့ဘူး” ဟု သူ႔ဘဝတြင္ ပထမဆံုး ပိုင္ဆိုင္ခဲ့ရေသာ ဂစ္တာေလးႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ အမွတ္တရ အျဖစ္အပ်က္မ်ားကို သူကျပန္ေျပာင္း ေျပာျပသည္။

RIT မွာ

သူကိုးတန္းႏွစ္ အေရာက္တြင္ မိဘမ်ားက ရန္ကုန္သို႔ ေျပာင္းေရႊ႕လာခဲ့သည္။ ဆယ္တန္းေအာင္ ေသာအခါ ရန္ကုန္ RIT တြင္ Electronic အထူးျပဳ ဘာသာရပ္ျဖင့္ တက္ေရာက္ခဲ့သည္။ RIT တြင္ ေနာင္တစ္ခ်ိန္ မဇၩိမလိႈင္း အဖြဲ႕သားမ်ား ျဖစ္လာမည့္ ေတးသံရွင္ ခင္ေမာင္တိုး၊ ေတးေရး ေမာင္ေမာင္တို႔ႏွင့္ သူသိကြၽမ္းခဲ့ရသည္။ “သူတို႔က ကြၽန္ေတာ့္ထက္ RIT ေရာက္တာ ေစာတယ္။ ေရာက္ေရာက္ခ်င္းေတာ့ သူတို႔နဲ႔ မသိေသးဘူး။ သူတို႔အုပ္စုက သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ အေဆာင္ေတြမွာ တေယာထိုး၊ ဂစ္တာတီးၿပီး သီခ်င္းဆိုၾကတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ကလည္း အင္းစိန္မွာ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ တီးေပါ့။ သူတို႔ အေဆာင္ေတြမွာ တီးတဲ့အခ်ိန္မွာ ကိုယ္ေတြက သြားနားေထာင္ေပါ့” ဟု ေက်ာင္းသားဘဝ အမွတ္တရ မ်ားကို ဖြင့္ဟသည္။

တကၠသိုလ္ တက္ေနဆဲ အခ်ိန္တြင္ပင္ E.Machine တီးဝိုင္းတြင္ Bass ဂစ္တာသမားအျဖစ္ သူပါဝင္ တီးခတ္ခဲ့ၿပီး ေတးသံရွင္ စိုးပိုင္၊ မင္းမင္းလတ္တို႔ႏွင့္ ခင္မင္ခဲ့ရသလို ေတးသံရွင္ ခင္ေမာင္တိုး၊ ေတးေရး ကိုေမာင္ေမာင္ တို႔ႏွင့္လည္း တကၠသိုလ္ အျပင္ေဆာင္တြင္ အတြဲမိေနၾကၿပီ ျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းတြင္ သူတို႔အဖြဲ႕ကို ‘The Problems’ (ျပႆနာအုပ္စု) ဟု အမည္ေပးထားသည္။ ေက်ာင္းေဆာင္တြင္ သီခ်င္းတိုက္ၾက၊ ေကာ္ပီသီခ်င္းမ်ား ေရးၾကက်င့္ၾကရင္းျဖင့္ ေက်ာင္းသားဘဝကို ျဖတ္သန္းခဲ့ၾကသည္။

E.Machine တီးဝိုင္းတြင္ သူေလးႏွစ္ၾကာ တီးခတ္ၿပီးေနာက္ ကိုေနဝင္း၊ ခင္ေမာင္တိုး၊ ကိုေမာင္ေမာင္ တို႔ႏွင့္အတူ The Problems တီးဝိုင္းကို ပူးေပါင္း ဖြဲ႕စည္းခဲ့ၾကသည္။ ယင္းတီးဝိုင္းမွ ေန၍ ေတးသံရွင္ ခင္ေမာင္တိုး၏ ပထမဆံုး ေတးစီးရီး ျဖစ္ေသာ ‘ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ကမာၻႀကီးရယ္’ ကို တီးခတ္ေပးခဲ့သည္။ ထိုစီးရီးမွာ ပရိသတ္မ်ားၾကား သိပ္မပ်ံ႕ႏွံ႔ခဲ့ေပ။

စာသားဖြဲ႕ရာမွာ အားနည္းတယ္

သူဂစ္တာ တီးတတ္စအခ်ိန္က ျမန္မာ့အသံတြင္ ‘Local Talent’ ၿပိဳင္ပြဲမ်ား က်င္းပေပးေလ့ ရွိသည္။ ထိုၿပိဳင္ပြဲမ်ားတြင္ အဂၤလိပ္ သီခ်င္းမ်ားကို ကိုယ္တိုင္သီဆို တီးခတ္၍ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ သူကိုယ္တိုင္ ေရးစပ္ထားေသာ သီခ်င္းမ်ားကို သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္က သီဆို၍ေသာ္ လည္းေကာင္း ၿပိဳင္ပြဲမ်ား ဝင္ေရာက္ ယွဥ္ၿပိဳင္ခဲ့ဖူးေသာ္လည္း ဆုေတာ့မရခဲ့ေပ။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ၿပိဳင္ပြဲမ်ား ဝင္ေရာက္ မယွဥ္ၿပိဳင္ ေတာ့ေသာ္လည္း ေကာ္ပီ သီခ်င္းေလးမ်ားကို ျမန္မာ စာသားသြင္းရင္း သီခ်င္းမ်ား ေရးစပ္ေနခဲ့သည္။

သူပထမဆံုး ေရးခဲ့ေသာ သီခ်င္းမွာ ဗီယက္နမ္ စစ္ပြဲကာလ သူ၏ခံစားခ်က္မ်ားကို အဂၤလိပ္စာသားျဖင့္ ေရးဖြဲ႕ထားေသာ ‘ေနာက္ဆံုးအိပ္မက္’ သီခ်င္းျဖစ္သည္။
“အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ဗီယက္နမ္ စစ္ပြဲေၾကာင့္ လူ႔အသက္ေတြ ဆံုး႐ံႈးေနတာကို စိမ္းျမသစ္ရြက္ေတြ ေႂကြေနတယ္လို႔ တင္စားၿပီး ေရးခဲ့တာ။ အဂၤလိပ္လို ေရးတာကေတာ့ အိမ္မွာက ဂါးဒီးယန္း သတင္းစာ အၿမဲယူေတာ့ အဂၤလိပ္စာကို ပိုၿပီးထိေတြ႕သလို ျဖစ္ေနတာေပါ့။ သီခ်င္းကေတာ့ Round Chord ေလးနဲ႔ ေရးထားတာပါ။ သီခ်င္းေရးေနရင္း တစ္ေနရာမွာ ဆက္ေရးလို႔ မရေတာ့ ကိုေနဝင္းကို ဆိုျပၾကည့္တဲ့အခါ ျမန္မာလို ေရးၾကည့္ပါလို႔ ေျပာေတာ့ ျမန္မာလို ျပန္ေျပာင္း ေရးခဲ့တာ” ဟု သူပထမဆံုး ေရးစပ္ခဲ့ေသာ သီခ်င္းအေၾကာင္းကို ေျပာျပသည္။

ထိုသီခ်င္းမွာ ယေန႔ကာလအထိ ဂစ္တာတီးသင္စ လူငယ္မ်ားအတြက္ အသံုးတည့္ေနေသာ သီခ်င္း ျဖစ္ခဲ့သည္ဟု သူကဆိုသည္။ သီခ်င္းေရးစ ကာလမ်ားတြင္ စာသားဖြဲ႕မႈ ကြၽမ္းက်င္ေအာင္ ေလ့က်င့္သည့္ အေနႏွင့္ ေကာ္ပီသံစဥ္မ်ားကို ျမန္မာစာသားမ်ား ထည့္သြင္း ေရးစပ္ခဲ့ၿပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္မူ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ သီခ်င္းကို ပိုမိုေရးဖြဲ႕ ျဖစ္ခဲ့သည္ဟု သူကေျပာျပသည္။

သီခ်င္းမ်ား ေရးဖြဲ႕ရာတြင္ သူ႔အတြက္ အခက္အခဲမွာ သီခ်င္းစာသားမ်ား ရရွိရန္ အခ်ိန္ၾကာၾကာ စဥ္းစားရျခင္းပင္ ျဖစ္သည္ဟု သူကဆိုသည္။ ေတးေရး ကိုေနာင္း၊ ကိုေမာင္ေမာင္ (အဥၨလီ) တို႔ေလာက္ စာသား ေရးဖြဲ႕ရာတြင္ မသြက္သည့္အတြက္ အခ်ဳိ႕သီခ်င္းမ်ားကို သူကသံစဥ္ရွာၿပီး ကိုေနဝင္း၊ ကိုေမာင္ေမာင္တို႔က စာသားေရးဖြဲ႕ ေပးခဲ့သည္။

သူေရးဖြဲ႕ခဲ့ေသာ သီခ်င္းမ်ားကို ေတးသံရွင္ ဖိုးခ်ဳိ၊ စိုးလြင္လြင္၊ မြန္းေအာင္တို႔က သီဆိုခဲ့ၾကသည္။ ေတးေရး ဆရာေမာင္သစ္မင္း၏ စာသားမ်ားကို သူကသံစဥ္ ထည့္သြင္းေပးထားသည့္ ေတးသံရွင္ မြန္းေအာင္၊ စိုးပိုင္၊ ခင္ေမာင္တိုး၊ မီမီဝင္းေဖတို႔ သီဆိုခဲ့ၾကေသာ သီခ်င္းမ်ားမွာလည္း ေအာင္ျမင္မႈ ရရွိခဲ့သည္။

မဇၩိမလိႈင္း

ခင္ေမာင္တိုး၏ ပထမဆံုးစီးရီး ျဖစ္ေသာ ‘ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ကမာၻႀကီးရယ္’ ထြက္ရွိၿပီးေနာက္ ေဘာ္တြင္းတြင္ အလုပ္လုပ္ရန္အတြက္ သူထြက္ခြာ သြားခဲ့သည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ေတးေရးေမာင္ေမာင္ (အဥၥလီ) မွာ မႏၲေလးၿမိဳ႕တြင္ Medium Wave Music Lab ဆိုၿပီး ဂစ္တာသင္တန္းတစ္ခု ဖြင့္ေနခဲ့သည္။ သူတို႔ ပထမဆံုး ဖြဲ႕စည္းခဲ့ေသာ The Problems တီးဝိုင္းတြင္ လူအေျပာင္းအလဲမ်ား ရွိလာၿပီး ယင္းနာမည္မွ လိစၦဝီမ်ားဟူေသာ အမည္သို႔ ေျပာင္းလဲခဲ့ၿပီး အဥၥလီအတြက္ ဂီတအဥၥလီ အမည္ရွိ စီးရီးတစ္ေခြ ျဖန္႔ခ်ိခဲ့သည္။

ယင္းေနာက္ တတိယစီးရီး ျဖစ္ေသာ ‘မဟာဆန္သူ’ ကို စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ေနဆဲတြင္ သူမႏၲေလးသို႔ ျပန္လည္ ေရာက္ရွိလာခဲ့သည္။ သူငယ္ခ်င္းမ်ား၏ ဝိုင္းဝန္း တိုက္တြန္းမႈေၾကာင့္ သူမႏၲေလးတြင္ ဆက္လက္ေနထိုင္ၿပီး ကိုေမာင္ေမာင္၏ ဂစ္တာသင္တန္းတြင္ ကူညီ ျပသေပးခဲ့သည္။ ‘မဟာဆန္သူ’ စီးရီးတြင္ တီးဝိုင္းအမည္ကိုလည္း ‘လိစၦဝီမ်ား’ မွ ကိုေမာင္ေမာင္၏ ဂစ္တာသင္တန္းအမည္ ျဖစ္ေသာ ‘Medium Wave’ ကို ျမန္မာမႈျပဳ၍ မဇၩိမလိႈင္းဟူေသာ အမည္ကို ေျပာင္းခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္တြင္ သူတို႔ အဖြဲ႕သားအားလံုး လက္တြဲညီညီျဖင့္ ေအာင္ျမင္ေသာ ေတးစီးရီးမ်ားစြာကို ဆက္လက္ ဖန္တီးခဲ့ၾကသည္။

ဂီတေလာကတြင္ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ သီခ်င္းမ်ားကိုသာ တစိုက္မတ္မတ္ သီဆိုရင္း ေတးသံရွင္ ခင္ေမာင္တိုးမွာ အႏုပညာ မွတ္တိုင္တစ္ခု စိုက္ထူႏိုင္ခဲ့သလို မဇၩိမလိႈင္း တီးဝိုင္းမွာလည္း ေအာင္ျမင္ေသာ တီးဝိုင္း အဖြဲ႕တစ္ဖြဲ႕အျဖစ္ ရပ္တည္ႏိုင္ခဲ့သည္။ “ကြၽန္ေတာ္တို႔ ထိုးေဖာက္ခဲ့တဲ့ လမ္းမွာ အခက္အခဲေတြကေတာ့ အမ်ားႀကီးပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔အားလံုး လက္တြဲညီညီနဲ႔ ဆက္လက္ ေလွ်ာက္လွမ္းခဲ့ၾကတယ္။ ပရိသတ္ေတြကလည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ ထင္ထားတာထက္ ပိုၿပီးေတာ့ အားေပးခဲ့ပါတယ္။ ဒီဘက္ အင္တာနက္ေခတ္ ေရာက္လာတဲ့ အခါမွာလည္း ပရိသတ္ေတြက အဆိုေတာ္ရဲ႕ အသံ၊ သီခ်င္းစာသားေတြရဲ႕ ေလးနက္မႈ၊ တီးဝိုင္းအဖြဲ႕ရဲ႕ တီးခတ္မႈ ပံုစံေတြကို ပိုၿပီးအားေပးလာၾကတာ ေတြ႕ရပါတယ္” ဟု မဇၩိမလိႈင္း တီးဝိုင္း၏ ေအာင္ျမင္မႈအေပၚ သူ႔အျမင္ႏွင့္ သံုးသပ္ျပသည္။

လြတ္လပ္ၿငိမ္းခ်မ္း ပန္းရဲ႕လမ္း

ကခ်င္ျပည္နယ္တြင္ ျဖစ္ပြားေနေသာ ျပည္တြင္းစစ္ေၾကာင့္ ဒုကၡေရာက္ေနၾကေသာ ျပည္သူမ်ားကို အကူအညီ ေပးႏိုင္ရန္အတြက္ ဂီတျဖင့္ အလွဴေငြ ေကာက္ခံၿပီး ရန္ပံုေငြ ရွာေဖြသည့္ ‘လြတ္လပ္ၿငိမ္းခ်မ္း ပန္းရဲ႕လမ္း’ ဂီတေဖ်ာ္ေျဖေရး အဖြဲ႕ကို ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ေမလတြင္ သူအပါအဝင္ သားေထြး၊ ကိုတိုးလြင္ (ဥတၱရအလင္း) တို႔ႏွင့္ စုေပါင္း၍ ဖြဲ႕စည္းခဲ့သည္။ ယင္းအဖြဲ႕မွ ေန၍ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႏွင့္ အညာေဒသမ်ားရွိ စားေသာက္ဆိုင္မ်ား၊ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မ်ားတြင္ ေတးသီခ်င္း လွည့္လည္သီဆို ေဖ်ာ္ေျဖရင္း စစ္ေရွာင္ ဒုကၡသည္မ်ားကို ကူညီႏိုင္ရန္အတြက္ အလွဴေငြမ်ား ေကာက္ခံခဲ့ၾကသည္။

“ကြၽန္ေတာ္တို႔ စဆိုတုန္းကေတာ့ ေဟာ္လို ဂစ္တာေလး တစ္လံုးနဲ႔ Unplugged ပံုစံေလး စဆိုခဲ့တာ။ အသံကလည္း သိပ္မေကာင္းဘူး။ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ဆိုေတာ့ လူသံေတြကလည္း ဆူညံေနတာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ စိတ္ဝင္တစားနဲ႔ လာေရာက္ နားေထာင္တဲ့ ပရိသတ္ေတြက အလွဴေငြေတြ ထည့္ဝင္ခဲ့ၾကေတာ့ ထင္ထားတာထက္ အလွဴေငြရခဲ့တယ္။ အဲဒါနဲ႔ အသံခ်ဲ႕စက္ေတြ၊ တျခားလိုတဲ့ ပစၥည္းေလးေတြ ထပ္ျဖည့္ရင္း လိုက္ဆိုခဲ့ၾကတာေပါ” ဟု လြတ္လပ္ၿငိမ္းခ်မ္း ပန္းရဲ႕လမ္း အဖြဲ႕၏ အစကနဦး ကာလတြင္ ႀကံဳခဲ့ရေသာ အခက္အခဲမ်ားကို သူကေျပာျပသည္။

သူတို႔အဖြဲ႕၏ ေဖ်ာ္ေျဖေရး ပြဲမ်ားတြင္ အာဏာပိုင္မ်ား၏ ပိတ္ပင္တားဆီးမႈ မ်ားႏွင့္ ႀကံဳခဲ့ရသည္ဟု သူကဆိုသည္။ ရန္ကုန္ႏွင့္ နယ္ၿမိဳ႕မ်ားရွိ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မ်ား၊ စားေသာက္ဆိုင္မ်ားတြင္ ေဖ်ာ္ေျဖရန္ သြားေသာအခါ သက္ဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္မ်ားက ေဖ်ာ္ေျဖခြင့္ မေပးခဲ့ၾကသလို ေဖ်ာ္ေျဖခြင့္ေပးေသာ ဆိုင္ရွင္မ်ားကိုလည္း အေရးယူမည္ဟု ၿခိမ္းေျခာက္ျခင္းမ်ားႏွင့္ ႀကံဳခဲ့ရဖူးေၾကာင္းလည္း သူကေျပာျပသည္။ “ဒီအခ်က္ေတြကို ၾကည့္ရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ တိုင္းျပည္ရဲ႕ အုပ္ခ်ဳပ္မႈစနစ္က လံုၿခံဳမႈ မရွိဘူးဆိုတာ ျပေနတာေပါ့။ ဥပေဒအတိုင္း တားျမစ္တာ မဟုတ္ဘဲ ေဖ်ာ္ေျဖခြင့္ ပိတ္ပင္ခံ ခဲ့ရတာေပါ့။ ေနရာတိုင္းမွာ ပိတ္ပင္တာေတာ့ မဟုတ္ဘူးေပါ့။ တခ်ိဳ႕ ေနရာေတြ က်ေတာ့လည္း မပိတ္ပင္ပါဘူး” ဟု ေဖ်ာ္ေျဖေရး ခရီးစဥ္မ်ားတြင္ ႀကံဳခဲ့ရေသာ အာဏာပိုင္မ်ား၏ ပိတ္ပင္မႈမ်ားအေပၚ သူ႔အျမင္ကို ဖြင့္ဟသည္။

လြတ္လပ္ၿငိမ္းခ်မ္း ပန္းရဲ႕လမ္းအဖြဲ႕ကို စတင္တည္ေထာင္သည့္ ကာလမွသည္ ယခုအခ်ိန္အထိ ရရွိ ေသာ လွဴဒါန္းေငြမ်ားကို နာေရးကူညီမႈအသင္း၊ ရခိုင္ျပည္နယ္ရွိ ဒုကၡသည္မ်ားႏွင့္ ကခ်င္ျပည္နယ္ရွိ စစ္ေရွာင္ ဒုကၡသည္မ်ားအတြက္ ‘ေဒၚခင္ၾကည္ ေဖာင္ေဒးရွင္း’ မွတစ္ဆင့္ လွဴဒါန္းမႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။

ခ်စ္ခင္မႈကို ျပတယ္

ကခ်င္ႏွင့္ ရခိုင္ေဒသရွိ ဒုကၡသည္မ်ားအတြက္ သူတတ္ကြၽမ္းေသာ ဂီတအႏုပညာျဖင့္ တစ္ဖက္ တစ္လမ္းမွ ကူညီေပးခဲ့သည့္အတြက္ ျပည္ပေရာက္ ျမန္မာတိုင္းရင္းသား မိသားစုမ်ားက ဂုဏ္ျပဳေပးအပ္သည့္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္အတြက္ စတုတၳအႀကိမ္ေျမာက္ ျပည္သူ႔ဂုဏ္ရည္ဆုမ်ား ေပးအပ္ပြဲတြင္ ျပည္သူ႔ဂုဏ္ရည္ အထူးဆုကို သူရရွိခဲ့သည္။ “ဒီလိုဆုရတဲ့အတြက္ ကြၽန္ေတာ္ ဝမ္းသာပါတယ္။ ဒီဆုက ကြၽန္ေတာ့္အေပၚမွာ သူတို႔ခ်စ္ခင္မႈ ရွိတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ တတ္စြမ္းသမွ် လုပ္ေဆာင္ခဲ့တာ ေလးေတြကို အသိအမွတ္ျပဳလို႔ ေပးတယ္လို႔ပဲ ျမင္ပါတယ္” ဟု ျပည္သူ႔ဂုဏ္ရည္ အထူးဆု ရရွိျခင္းအေပၚ သူ၏ခံစားမႈကို ဖြင့္ဟသည္။

ပန္းပ်ဳိးလက္

ပဋိပကၡ ျဖစ္ပြားေနေသာ ေဒသမ်ားရွိ ျပည္သူမ်ားကို အကူအညီ ေပးႏိုင္ရန္အတြက္ ပရိသတ္ေတြဆီက အလွဴေငြမ်ား ေကာက္ခံ ခဲ့ရသလို ကိုယ့္ဘက္ကလည္း တစ္ခုခု ျပန္ေပးခ်င္ သည့္အတြက္ စဥ္းစားေသာအခါ ကမာၻေျမ စိမ္းလန္းေရးအတြက္ ပ်ဳိးပင္ေပါက္ေလးမ်ားကို လက္ေဆာင္ ျပန္ေပးဖို႔ စိတ္ကူးရခဲ့သည္။ ယင္းစိတ္ကူးမွာ အင္းစိန္ ႀကိဳ႕ကုန္းရွိ အစ္မျဖစ္သူ၏ ၿခံတြင္ ေနထိုင္စဥ္ရခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္ဟု သူကဆိုသည္။

ပ်ဳိးပင္ေပါက္ေလးမ်ား ပ်ဳိးရန္အတြက္ ပ်ဳိးထုပ္ေလးမ်ား၊ ဘူးေစ့၊ ခ်ဥ္ေပါင္ေစ့ကဲ့သို႔ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ ပင္မ်ား၏ မ်ဳိးေစ့မ်ားကိုလည္း ျပင္ပမွ ဝယ္ယူ၍ အပင္ေလး ေတြ ျဖစ္ေအာင္ ပ်ဳိးသည္။ ရရွိလာေသာ ပ်ဳိးပင္ေပါက္ေလးမ်ားကို အင္းလ်ား ကန္ေဘာင္ရွိ စားေသာက္ဆိုင္တန္းတြင္ ပရိသတ္မ်ားကို သီခ်င္းျဖင့္ ေဖ်ာ္ေျဖရင္း ပ်ဳိးပင္ေပါက္မ်ားကို လက္ေဆာင္အျဖစ္ ျပန္လည္ ေပးအပ္ခဲ့သည္မွာ ႏွစ္ႀကိမ္ရွိၿပီ ျဖစ္သည္။ ထို႔ျပင္ နာေရးကူညီမႈအသင္းမွ တစ္ဆင့္အပင္ စိုက္ပ်ဳိးလိုေသာ သူမ်ားကို ပ်ဳိးပင္ေပါက္မ်ား ေဝငွေပးခဲ့သည္။

ပ်ဳိးပင္ေတြပ်ဳိးရင္း သီခ်င္းဆက္ဆိုမယ္

ပဋိပကၡ ေဒသမ်ားရွိ ဒုကၡသည္မ်ားအတြက္ သီခ်င္းေတြဆိုရင္း အလွဴေငြ ရွာခဲ့သူ၊ အလွဴေငြ ထည့္ဝင္သည့္ ပရိသတ္မ်ားကို လက္ေဆာင္အျဖစ္ေရာ၊ ကမာၻေျမ စိမ္းလန္းေရးအတြက္ပါ ပ်ဳိးပင္ေပါက္ေလးမ်ားကို ျပန္လည္ ေပးခဲ့ေသာ သူကဆက္လက္၍လည္း အပင္ေတြပ်ဳိးရင္း သီခ်င္းေတြ ဆက္ဆိုသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေအာက္ပါအတိုင္း ေျပာျပသည္။

“ဒုကၡသည္ေတြအတြက္ အကူအညီရဖို႔ ပန္းရဲ႕လမ္း အဖြဲ႕နဲ႔ အလွဴေငြေတြ ဆက္လက္ ရွာေဖြသြားမွာ ျဖစ္သလို ကမာၻေျမ စိမ္းလန္းေရးအတြက္ ပန္းပ်ဳိးလက္အမည္နဲ႔ ပ်ဳိးပင္ေလးေတြ ဆက္ပ်ဳိးသြားမယ္”

Written by  သန္႔ဇင္ဦး - The Voice Weekly

မွတ္ခ်က္ေရးသားလုိတဲ့ စာဖတ္ပရိတ္မ်ား ေတာင္းဆုိခ်က္အရ ဖြင့္ေပးလုိက္ပါျပီ။ မွတ္ခ်က္မ်ား ေရးသားႏုိင္ပါျပီ။

ေနာက္ဆုံးရ သတင္းမ်ားကုိ ေအာက္ပါ Tweets မွာ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ Tweets ရဲ ့ေဘးေဘာင္တန္းကုိ ဆဲြခ်ျပီ မိမိတုိ ့စိတ္၀င္စားတဲ့ သတင္းေခါင္းစဥ္ ေအာက္က Link ကုိ ႏွိပ္ျပီ အျပည့္အစုံဖတ္ရႈႏိုင္ပါတယ္။
 

Sponsors

အႏုပညာရွင္ႏွင့္ လူသိမ်ားသူမ်ား

အားကစား သတင္မ်ား

နည္းပညာ သတင္းမ်ား

Most Reading

အသစ္တင္သမွ် အခ်ိန္နဲ ့တေျပးညီဖတ္ရႈရန္ Like ႏွိပ္ေပးပါ

သတင္းစာႏွင့္ ဂ်ာနယ္မ်ား