ႏိုင္ငံရပ္ျခားတြင္ ဂီတပညာသင္ခဲ့သူ

(သန္႔ဇင္ဦး)

အႏုပညာမ်ဳိး႐ိုး မရွိခဲ့ေသာ္လည္း အႏုပညာ အလုပ္မ်ဳိးစံု လုပ္ကိုင္ေသာ ေမြးခ်င္း ညီအစ္ကို မ်ားတြင္ တစ္ဦးအပါအဝင္ ျဖစ္သူ၊ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ ယဥ္ေက်းမႈ တကၠသိုလ္တြင္ ဂီတျဖင့္ ဘြဲရရွိ ခဲ့ၿပီးေနာက္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံတြင္ပါ ဂီတအတြက္ မဟာဘြဲ႕ရေအာင္ ဆည္းပူးခဲ့သူ၊ ယင္းေနာက္ ‘ေဇာ္က ကေနသည္’ ႐ုပ္ရွင္ ဇာတ္ကား၏ ေတးဂီတ အကယ္ဒမီ ထူးခြၽန္ဆုကို ရရွိခဲ့ကာ မဟာဂီတ အပါအဝင္ ဂီတ ဖန္တီးမႈမ်ား၊ အစီအစဥ္သစ္မ်ား လုပ္ေဆာင္ေနသူမွာ ဓီရာမိုရ္ ျဖစ္သည္။

အႏုပညာမ်ဳိး႐ိုး မရွိခဲ့ပါ

သူ႔ကို ေမြးဖြားခဲ့တာက ကရင္ျပည္နယ္ ေကာ့ကရိတ္ၿမိဳ႕၊ သူႀကီးျပင္းခဲ့တာက မြန္ျပည္နယ္ ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕မွာ။ ဖခင္ျဖစ္သူက ေတာမွာ ေနရသည္ကို ေပ်ာ္ေမြ႕သူ တစ္ေယာက္ျဖစ္ၿပီး မိခင္ကေတာ့ သာမန္ အိမ္ရွင္မ တစ္ေယာက္သာ ျဖစ္သည္။ သူ႔မွာ ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမ ခုနစ္ေယာက္ရွိၿပီး သူက အငယ္ဆံုးသား။

အႏုပညာမ်ဳိး႐ိုး မရွိခဲ့သည့္ သူတို႔မိသားစုထဲမွာ အႏုပညာအလုပ္ေတြကို စတင္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့တာက သူ႔ရဲ႕အစ္ကိုအႀကီးဆံုး ေအမင္းဆက္ ျဖစ္သည္။ ပန္းခ်ီ ေရးဆြဲျခင္း၊ ကဗ်ာေရးျခင္း၊ သီခ်င္းေရးျခင္း၊ ဂစ္တာတီးျခင္း စတဲ့ အႏုပညာ အလုပ္ေတြကို ဝါသနာပါတဲ့ သူ႔အစ္ကို အႀကီးဆံုးေၾကာင့္ က်န္တဲ့ ညီအစ္ကိုေတြကိုပါ အႏုပညာပိုး ပ်ံ႕ႏွံ႔သြားသည္ဟု သူကဆိုသည္။

သူ႔အစ္ကို တစ္ဦးျဖစ္သူ ကိုဆန္းကေတာ့ ပန္းခ်ီကို ဝါသနာပါတဲ့ အတြက္ ရန္ကုန္မွာ ပန္းခ်ီပန္းပု ေက်ာင္းသြားတက္ရင္း ရန္ကုန္မွာပဲ အေျခခ် ေနထိုင္ ျဖစ္သြားသည္။ ရန္ကုန္မွာ တစ္ေယာက္တည္း ေန ေနရတဲ့ သူ႔အစ္ကို ကိုဆန္းက အေဖာ္အျဖစ္ သူ႔ကို ရန္ကုန္လာေနဖို႔ ေခၚသည့္အတြက္ သူသြားေန ျဖစ္ခဲ့သည္။ တစ္ႏွစ္ေလာက္ ၾကာေသာအခါ ရန္ကုန္တြင္ မေနႏိုင္ေတာ့သည့္ အတြက္ သူျပန္လာခဲ့သည္။ “ရန္ကုန္မွာက ရွစ္ေပပတ္လည္ အခန္းမွာ အစ္ကိုနဲ႔ ႏွစ္ေယာက္ေနရတယ္။ သူကလည္း ဝင္ေငြ သိပ္မရွိေတာ့ ထမင္းက အၿမဲငတ္လာေတာ့ မေနႏိုင္ေတာ့လို႔ အိမ္ျပန္ခဲ့တာ။ မိဘေတြကလည္း အငယ္ဆံုးသား ျဖစ္တဲ့အတြက္ ရန္ကုန္မွာ ေနတာကို သေဘာမက်ၾကဘူး” ဟု ရန္ကုန္တြင္ ေနထိုင္စဥ္ ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရေသာ အခက္အခဲကို သူက ျပန္ေျပာင္း ေျပာျပသည္။

စာညံ့တဲ့အထဲ ပါခဲ့တယ္

ပညာေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ မူလတန္းမွသည္ အ႒မတန္းအထိ စာညံ့ေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားတြင္ သူလည္း အပါအဝင္ ျဖစ္သည္။ အ႒မတန္း ေအာင္ေသာအခါ သူေက်ာင္းေျပာင္း ရသည္။ ထိုေက်ာင္းတြင္ သူေနရေသာ အခန္းမွ ေက်ာင္းသားမ်ားမွာ စာေတာ္သည့္ သူမ်ားျဖစ္သည္။ ဆရာေမးသမွ်ကို ေျဖဆိုႏိုင္ၾကၿပီး သူ႔အလွည့္ ေရာက္၍ ေမးေသာအခါ ျပန္လည္ မေျဖႏိုင္ သည့္အတြက္ အတန္းသားမ်ား အေပၚ ရွက္စိတ္ဝင္လာသည္။ ထိုအခ်ိန္မွစ၍ စာကို ဖိဖိစီးစီး လုပ္သည့္အတြက္ သူ၏ပညာေရးမွာ ျပန္လည္ ေကာင္းမြန္လာခဲ့ၿပီး ၉ တန္း ႏွင့္ ၁၀ တန္းကို အလြယ္တကူ ျဖတ္ေက်ာ္ ႏိုင္လာခဲ့သည္။

ဆယ္တန္းေအာင္ေသာအခါ ရန္ကုန္ယဥ္ေက်းမႈ တကၠသိုလ္တြင္ တက္ခြင့္ရေအာင္ သူႀကိဳးစားသည္။ ရန္ကုန္မွာ ျပန္ေနခ်င္သည့္ အတြက္ေရာ ဂီတကို ဝါသနာပါသည့္ အတြက္ပါ ယဥ္ေက်းမႈ တကၠသိုလ္ကို ေရြးခ်ယ္ရျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သူက ဆိုသည္။

“ငယ္ငယ္ကတည္းက ဂီတကို စိတ္ဝင္စားတယ္။ အိမ္မွာ ဧည့္သည္ လာၿပီဆို ကိုယ္ကအၿမဲသီခ်င္း ဆိုျပရတယ္။ ကိုယ့္အစ္ကို ကိုၾကည္ (စာေရးဆရာ အၾကည္ေတာ္) ကလည္း ကိုယ့္အတြက္ သီခ်င္းေတြ ေရးေပးတယ္။ သူလုပ္တဲ့ ရပ္ကြက္႐ိႈးေတြမွာ ကေလးဘဝ ကတည္းက သီခ်င္းဆိုခဲ့ရတယ္” ဟု ငယ္စဥ္ကတည္းက ဂီတ ဝါသနာပါခဲ့သည့္ အေၾကာင္း သူက ရွင္းျပသည္။
ယဥ္ေက်းမႈ တကၠသိုလ္မွ B.A (Music) ဘြဲ႕ကို သူရရွိခဲ့သည္။ ဘြဲ႕ရၿပီးခ်ိန္တြင္ ပညာေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဆက္လက္ ေလ့လာဆည္းပူး ခ်င္စိတ္မ်ား သူ႔တြင္ ျပင္းျပခဲ့သည္ဟု သူကဆိုသည္။ ထိုစဥ္က ယဥ္ေက်းမႈ တကၠသိုလ္မွေန၍ (M.A) ဘြဲ႕ မေပးသည့္အတြက္ တစ္ဖက္က ႏိုင္ငံရပ္ျခား တကၠသိုလ္ တစ္ခုခုတြင္ ပညာသင္ၾကားခြင့္ ရမည့္ လမ္းစကို သူရွာေဖြေနရင္း ယဥ္ေက်းမႈ တကၠသိုလ္တြင္ အလုပ္ဝင္ခဲ့သည္။

ဂီတႏွင့္ ဂ်ပန္တကၠသိုလ္

အဲဒီကေနမွ သူဝါသနာပါရာ ဂီတကို ႏိုင္ငံရပ္ျခားတြင္ ဆည္းပူးေသာ အခ်ိန္ကာလကို အမွန္တကယ္ ေရာက္ရွိသြားခဲ့သည္။

ႏိုင္ငံျခားတြင္ ပညာဆက္လက္ ဆည္းပူးခြင့္ ရမည့္ လမ္းစတစ္ခု ေပၚလာေသာအခါ ဝင္ခြင့္ စာေမးပြဲေျဖၿပီး ေက်ာင္းတက္ခြင့္ရေအာင္ သူႀကိဳးစားခဲ့ရာ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံတြင္သာမက အာရွတိုက္ တစ္ခုလံုးတြင္ပါ အစဥ္အလာ ႀကီးမားၿပီး နာမည္ေက်ာ္ေသာ Tokyo University of Fine Arts and Music တြင္ ပညာသင္ ေထာက္ပံ့ေၾကးျဖင့္ သူေက်ာင္းတက္ခြင့္ ရခဲ့သည္။

ဂ်ပန္ႏိုင္ငံရွိ အႏုပညာ တကၠသိုလ္တြင္ သင္ၾကားမႈပံုစံမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ တကၠသိုလ္မ်ားႏွင့္ ကြဲျပားေၾကာင္း သူကဆိုသည္။ သင္ၾကားမႈ ပံုစံ မတူသည့္ အတြက္ အစပိုင္းတြင္ သူအခက္အခဲမ်ား ႀကံဳခဲ့ရသည္။ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံရွိ အႏုပညာ သင္တန္းေက်ာင္း၏ သင္ၾကားမႈ ပံုစံမွာ ေက်ာင္းသား၏ လိုအပ္ခ်က္ကို အဓိက ဦးစားေပးၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံမွာကဲ့သို႔ သင္႐ိုးတစ္ခုကို ခ်ၿပီး အလြတ္ရေအာင္ က်က္ေျဖရေသာ ပံုစံမ်ဳိး မဟုတ္ေပ။

“သူတို႔က ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ ဘာသင္ခ်င္တယ္ ဆိုတာကို အဓိကေမးၿပီး အဲဒီဘာသာရပ္ ကို မတတ္တတ္ေအာင္ သင္ၾကားေပးတယ္။ ကိုယ္သင္ခ်င္တဲ့ ဘာသာ သင္ရတဲ့အတြက္ ကိုယ္ကလည္း စိတ္ဝင္စားတယ္။ ေက်ာင္းက ပါေမာကၡေတြက ေဘးကေန ဘယ္လိုလုပ္ရင္ ေကာင္းမယ္ဆိုတာကို အႀကံဉာဏ္ေတြ ေပးတယ္။ ကိုယ္တိုင္ကလည္း စာအုပ္ေတြ ဖတ္ရတယ္။ ေလ့လာရတယ္” ဟု ဂ်ပန္ႏိုင္ငံတြင္ ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရေသာ သင္ၾကားမႈ ပံုစံကို ေျပာျပသည္။ ဂ်ပန္ တကၠသိုလ္မွေန၍ ဂီတႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ (M.A) (Music) ဘြဲ႕ကို သူ ရရွိခဲ့သည္။

႐ိုးရာဂီတကို တန္ဖိုးထားၾကတယ္

ဂ်ပန္ႏိုင္ငံတြင္ ပညာေတာ္သင္ အျဖစ္ ရွိေနစဥ္မွာပင္ ျမန္မာျပည္ ျပန္ေရာက္ပါက ဂီတႏွင့္ ပတ္သက္ ေသာ ကိုယ္ပိုင္ ဖန္တီးမႈမ်ား လုပ္ရန္ စိတ္ကူးထားခဲ့သည္။ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံတြင္ ႏွစ္ကာလ ၾကာရွည္စြာ ပညာသင္ခဲ့သည့္ အခ်ိန္အတြင္း ႐ိုးရာဂီတ၏ အေရးပါမႈကို သိခဲ့ရသည္ဟု သူကဆိုသည္။

ဂ်ပန္ႏိုင္ငံတြင္ ပညာသင္ၾကားၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ျပန္ေရာက္ လာေသာအခါ ယဥ္ေက်းမႈ တကၠသိုလ္တြင္ အလုပ္ျပန္ဝင္ ျဖစ္သလို သူ႔ကုိယ္ပုိင္ ေတးစီးရီး အပါအဝင္ သူ႔စိတ္ႀကဳိက္ ေတးစီးရီး တို႔အတြက္ Music Director အျဖစ္ သူ ေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့ကာ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားမ်ား၏ ေနာက္ခံ ေတးဂီတကိုလည္း တာဝန္ယူ ေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့သည္။ ထိုေခြမ်ားတြင္ ျမန္မာ့ ႐ိုးရာဂီတကို အလ်ဥ္းသင့္သလို ထည့္သြင္း ေပးခဲ့သည္။

ဂီတပညာရွင္ တစ္ေယာက္အျဖစ္ သူေအာင္ျမင္မႈ ရရွိခဲ့သည္။ သူ၏ အစ္ကိုျဖစ္သူ စာေရးဆရာ အၾကည္ေတာ္၏ ‘ေဇာ္ကကေနသည္’ ဝတၳဳကို ဒါ႐ိုက္တာမီးပြား ႐ိုက္ကူးၿပီး သ႐ုပ္ေဆာင္ ေနတိုးႏွင့္ နႏၵာလိႈင္တို႔ပါဝင္ သ႐ုပ္ေဆာင္ထားသည့္ ႐ုပ္ရွင္ကား၏ ေနာက္ခံ ေတးဂီတ တီးခတ္ေပးမႈအတြက္ အကယ္ဒမီ ထူးခြၽန္ဆု ရရွိခဲ့သည္။

ထို႔ျပင္ Hip Hop ဂီတသမားမ်ား၏ ေတာင္းဆိုမႈေၾကာင့္ Hip Hop ဂီတကို Oechestra ႏွင့္ တြဲဖက္ၿပီး ေဖ်ာ္ေျဖရေသာ ႐ိႈးပြဲ တစ္ခုကိုလည္း သူေအာင္ျမင္စြာ တင္ဆက္ေပးခဲ့သည္။

သူ႔ဘဝ၏ ဂီတမွတ္တိုင္ တစ္ခုျဖစ္ေသာ ‘လမင္းဖမ္းပြဲ’ အမည္ရွိ တစ္ကိုယ္ေတာ္ ေတးစီးရီး တစ္ေခြကိုလည္း အစ္ကို၊ အစ္မမ်ား၏ တိုက္တြန္းမႈေၾကာင့္ သူ ထုတ္ျဖစ္ခဲ့သည္။ ေတးစီးရီးေခြ ထုတ္ရျခင္းမွာ နာမည္ႀကီး ခ်င္ေသာေၾကာင့္ မဟုတ္ဘဲ သူမ်ားမေတြးသည့္ ႐ႈေထာင့္မွ ေရးဖြဲ႕ထားေသာ သီခ်င္းမ်ားကို ဒီအတိုင္း ထားရမွာ ႏွေျမာသည့္ အတြက္ ေတးစီးရီးေခြ ထုတ္ကာ ပရိသတ္ကို ခ်ျပခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သူကဆိုသည္။

ျမန္မာ့ဂီတ စစ္စစ္ကို ထိန္းသိမ္းခ်င္တယ္

ျမန္မာ့ ႐ိုးရာဂီတကို ထိန္းသိမ္းလိုသည့္ အတြက္ ျမန္မာမႈဂီတ စစ္စစ္ျဖစ္ေသာ မဟာဂီတ သီခ်င္းေခြ ၁၀ ေခြ ကို ထုတ္လုပ္ ျဖန္႔ခ်ိရန္ ျပင္ဆင္လ်က္ ရွိသည္။ ႏိုင္ငံျခားသားမ်ား ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ေရာက္ရွိလာေသာအခါ ျမန္မာသံ သီခ်င္းမ်ား နားေထာင္ခ်င္ေၾကာင္း ေတာင္းဆိုရာတြင္ ၫႊန္ျပစရာေခြမ်ား ရွားပါးသလို လက္တစ္ကမ္းရွိ ေခြမ်ားမွာလည္း ျမန္မာသံ အေငြ႕အသက္ အနည္းငယ္ ထည့္သြင္းထားသည့္ ဒရမ္၊ ဂစ္တာမ်ားျဖင့္ တီးခတ္ထားေသာ ေတးစီးရီး မ်ားသာရွိသည္။ ျမန္မာသံစစ္စစ္ ေတးစီးရီး အခ်ဳိ႕မွာလည္း ေရွးကတည္းက အသံသြင္းယူ ထားသည့္ အတြက္ အသံ အရည္အေသြး သိပ္မေကာင္းေတာ့ေပ။ ထို႔အတြက္ အဆင့္အတန္း ျမင့္ေသာ ျမန္မာ့ ဂီတစစ္ ေတးစီးရီးမ်ားကို ထုတ္လုပ္ရန္ လုပ္ေဆာင္ေနျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သူကဆိုသည္။

“ဒီေခြေတြမွာက မဟာဂီတ သီခ်င္းေတြ အဓိကပါမယ္။ လူေတြက မဟာဂီတမွာ ဘုန္းေတာ္ဘြဲ႕ ေလာက္ပဲ ရွိတယ္လို႔ ထင္ၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ အခ်စ္သီခ်င္းေတြလည္း ရွိတယ္။ ဒီေတးစီးရီးမွာက အခ်စ္သီခ်င္းေတြ၊ ဘုရားပူေဇာ္ ကန္ေတာ့တဲ့ သီခ်င္းေတြ၊ ေစာင္း၊ ပတၱလားစတဲ့ တူရိယာေတြနဲ႔ တီးလံုးခ်ည္းသက္သက္ တီးထားတဲ့ ေခြေတြပါတယ္။ မဟာဂီတမွာကလည္း မူကြဲ အမ်ဳိးမ်ဳိး ရွိတဲ့အတြက္ ကိုယ့္ေခြေတြမွာေတာ့ ႏိုင္ငံေတာ္က သတ္မွတ္ထားတဲ့ Standard မူကို ေရြးခ်ယ္ သံုးထားတယ္” ဟု သူ စီစဥ္ေနေသာ ျမန္မာသံ ေတးစီးရီး ၁၀ ေခြ အေၾကာင္း သူက ရွင္းျပသည္။

သူ၏ ေတးစီးရီးမ်ားအတြက္ အသံ သြင္းယူမႈ အပိုင္းကို ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ အေျခစိုက္ ကုမၸဏီတစ္ခု ျဖစ္သည့္ Air Plane Label မွ ကူညီေပးသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သူကဆိုသည္။ ယင္း ေတးစီးရီးမ်ားကို ျမန္မာ့ ဂီတစစ္စစ္ကို နားဆင္လိုသူမ်ား၊ ေလ့လာ သုေတသန ျပဳသူမ်ား နားဆင္ႏိုင္ရန္ ရည္ရြယ္ ထုတ္ေဝရျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သူက ေျပာျပသည္။ အဆိုပါ ေတးစီးရီးမ်ားကို ျမန္မာႏိုင္ငံက အိမ္ရွင္အျဖစ္ လက္ခံက်င္းပမည့္ ဆီးဂိမ္း အားကစားၿပိဳင္ပြဲသို႔ လာေရာက္ေသာ ႏိုင္ငံျခားသားမ်ား နားဆင္ႏိုင္ရန္ အတြက္ ဆီးဂိမ္းအမီ ထုတ္လုပ္ ျဖန္႔ခ်ိ ေပးသြားမည္ဟု ဆုိသည္။

ျမန္မာ့ဂီတကို လူငယ္ေတြ တန္ဖိုးထားေစခ်င္တယ္

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ Music Education ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး သင္ၾကားေပးမႈ နည္းပါးသည့္ အတြက္ ဂီတ အမ်ဳိးအစား တစ္ခုခ်င္းစီကို ေျခေျခ ျမစ္ျမစ္ နားလည္သူ မရွိၾက၍ ျမန္မာ့ ဂီတစစ္စစ္ကို လူငယ္မ်ား တန္ဖိုးထား တတ္ေစရန္၊ သိရွိနားလည္ လာေစရန္ အတြက္ အမ်ားႀကီး လုပ္ေဆာင္ရဦးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သူက ေအာက္ပါ အတိုင္း ဖြင့္ဟသည္။

“ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ဘိုးေဘးဘီဘင္ လက္ထက္က ဆင္းသက္လာတဲ့ ျမန္မာ့ဂီတရဲ႕ သမိုင္းေၾကာင္းက ဘယ္လို၊ ျမဝတီမင္းႀကီး ဦးစက ဘယ္လို၊ ဝန္ႀကီး ပေဒသရာဇာက ဘယ္လို ဆိုတာကို လူငယ္ေတြ သိေအာင္ အရင္လုပ္ျပရမယ္။ ဒီလိုလုပ္ျပတဲ့သူေတြ ရွိမွလည္း လူငယ္ေတြက ျမန္မာ့ ဂီတကို ပိုနားလည္လာၿပီး စိတ္ပါဝင္စားမႈ ရွိလာၾကမွာ။ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုက ပိုသိလာမွ ပိုတန္ဖိုး ထားၾကတာ။ ဥပမာ-အေဆာက္အအံု တစ္ခုက ဒီအတိုင္းဆို သာမန္ အေဆာက္အအံုပဲ။ သူ႔ရဲ႕ အေၾကာင္းကို ေျခေျခ ျမစ္ျမစ္သိမွ ေၾသာ္ ဒီအေဆာက္အအံုက ႏွစ္ေပါင္း ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ရွိေနၿပီဆိုတာ သိၿပီး စိတ္ဝင္စားလာမွာ။ အဲဒီေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ျမန္မာ့ ဂီတအေၾကာင္း လူငယ္ေတြသိဖို႔ အတြက္ကိုပဲ အမ်ားႀကီး ႀကိဳးစားရဦးမယ္”

The Voice Weekly

မွတ္ခ်က္ေရးသားလုိတဲ့ စာဖတ္ပရိတ္မ်ား ေတာင္းဆုိခ်က္အရ ဖြင့္ေပးလုိက္ပါျပီ။ မွတ္ခ်က္မ်ား ေရးသားႏုိင္ပါျပီ။

ေနာက္ဆုံးရ သတင္းမ်ားကုိ ေအာက္ပါ Tweets မွာ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ Tweets ရဲ ့ေဘးေဘာင္တန္းကုိ ဆဲြခ်ျပီ မိမိတုိ ့စိတ္၀င္စားတဲ့ သတင္းေခါင္းစဥ္ ေအာက္က Link ကုိ ႏွိပ္ျပီ အျပည့္အစုံဖတ္ရႈႏိုင္ပါတယ္။
 

Sponsors

အႏုပညာရွင္ႏွင့္ လူသိမ်ားသူမ်ား

အားကစား သတင္မ်ား

နည္းပညာ သတင္းမ်ား

Most Reading

အသစ္တင္သမွ် အခ်ိန္နဲ ့တေျပးညီဖတ္ရႈရန္ Like ႏွိပ္ေပးပါ

သတင္းစာႏွင့္ ဂ်ာနယ္မ်ား